LITERATURA ALEMÁ
Na clase de literatura universal a nosa titora encargounos unha nova tarefa que consistía en dividirnos as distintas épocas da literatura alemá e investigar sobre elas. A miña parella de traballo, Helena Fernández, e máis eu investigamos sobre o Barroco, protagonizado por Martin Opitz e Hans Von Grimmelshousen.
Opitz da pequena
burguesía luterana, seguiu unha carreira brillante de home de
letras e diplomático e foi secretario de príncipes. En 1624
publicou Buch von der deutschen Poeterey, unha poética fundada nos
preceptos de Horacio, de Ronsard e de Joachim du Bellay, que
recomendaba unha literatura erudita e grecolatinizante estrana á
realidade nacional; pero denunciou os barbarismos e vulgarismos
introducidos na lingua. Introduciu o verso alexandrino ( 14 sílabas)
que terá gran seguimento, e convertirase no máis usado na lírica
durante longo tempo. Tamén estableceu as bases da métrica alemá
nacional e introduciu medir o verso según a acentuación das sílabas.
Grimmelshousen publicou O aventureiro Simplicissimus, A Pícara Courashe e O Milagreiro Niño de Paxaro.
Posteriormente falaron da Ilustración. Schiller foi considerado o dramaturgo de máis peso no teatro alemán. Tamén foi poeta e historiador. É unha das figuras centrais do clasicismo de Weimar, que foi a idade dourada de literatura alemá. Beethoven coñeceu a Oda á Alegría de Schiller e enseguida quixo musicalizalo. Hoxe en día é o himno da Unión Europea.
Dentro do movemento da Ilustración tamén falaron de Goethe. "Sturm and Drand", Tempestade ou empuxe é a denominación que recibe a unión entre a razón, bandeira da ilustración e o concepto do idealismo. A súa obra máis representativa é Fausto.
No Romanticismo destacan Os Irmáns Grimm é o nome usado para referirse aos escritores Jacob Grimm (4 de xaneiro de 1785, Hanau (Alemania) - Berlín, 20 de setembro de 1863) e Wilhelm Grimm (24 de febreiro de 1786, Hanau - 16 de decembro de 1859, Berlín). Foron dous irmáns alemáns soados polos seus contos para nenos e tamén polo seu Dicionario alemán, as Lendas alemás, a Gramática alemá, a Mitología alemá e os Contos da infancia e do fogar (1812-1815), o que lles valeu ser recoñecidos como fundadores da filoloxía alemá.
Seguimos co Realismo e Theodor Fontane.
Ningún comentario:
Publicar un comentario